Természet: 6 plusz 4 érdekes kérdés a futásról

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16357 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16357 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16357 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16357 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A futás a legegyszerűbb mozgásformák egyike, melynek számos más pozitív hatása is van. Cikkünkből kiderül, melyek ezek.

 

 

 

 

A futás a legegyszerűbb mozgásformák egyike, melynek számos más pozitív hatása is van. Cikkünkből kiderül, melyek ezek.

A futás a legegyszerűbb mozgásformák egyike, melynek számos más pozitív hatása is van. Cikkünkből kiderül, melyek ezek.

 

 

Tudományos kutatásokat folytattak annak érdekében, hogy kiderítsék, igazak-e vagy hamisak egyes, futással kapcsolatos feltevések. Ennek eredményeként kiderült például, hogy a futók valóban frissebbek szellemileg, valamint a futás nemcsak a lábat, de a hátat is erősíti. Sajnos azonban nemcsak pozitív hatásokra derült fény, igazolódott az is, hogy ha valaki túlsúlyosan fut, megterheli az ízületeit, illetve azt is megállapították, hogy a futó sportolók szíve nem terhelhetőbb, mint másoké.

 

1. A futás élesíti az elmét

 

Mi lehet ennek az oka? A futók agyának vérellátása jobb, így jobban tudnak koncentrálni. A rendszeres testmozgás az agyat is edzi, javítja a koordinációs képességet. Az Ulmi Egyetem kutatói bebizonyították, hogy mindez igaz, többek között pszichológiai tesztekkel és az agy elektromos aktivitásának mérésével 100 tesztszemély 17 hetes edzésprogramja során.

 

2. Csak az tud fogyni, aki sportol

 

A Chicagói Loyola Egyetemen korábban már tudományosan is igazolták, hogy a túlsúlyosak nem tudnak megszabadulni fölösleges kilóiktól, ha csak sportolnak, de nem diétáznak. Most azt is bebizonyították, hogy csupán diétával sport nélkül sem érhető el fogyás. A sport csökkenti a koleszterinszintet és a vérnyomást, erősíti az izmokat és a csontokat, és jót tesz a léleknek is.

 

3. A sport csökkenti a daganatos betegségek kialakulásának kockázatát

 

A rendszeres sport jelentős szerepet játszik a daganatos betegségek megelőzésében. Amerikai kutatók igazolták, hogy a fizikai aktivitás csökkenti a nők mellrákkockázatát. A National Cancer Institute vizsgálatai szerint azoknál a nőknél, akik rendszeresen sportolnak, és naponta legalább hét órát alszanak, mindenféle daganatos betegség kockázata csökken. Az alváshiány csökkenti az edzés védő hatását!

 

4. A futás az időseknek is jót tesz!

 

A futás, kocogás pozitív hatása időskorban is megmutatkozik. A mérsékelt tempójú, nem megerőltető testedzés segít megőrizni a testi és szellemi frissességet.

 

5. A koffein nem tesz jót a futóknak

 

A kávé doppingszer. Akár futókról, akár másokról van szó, ha fáradtnak érzik magukat, az emberek hajlamosak rá, hogy kávéval próbálják ébren tartani magukat. Ez azonban nem jó megoldás, mivel sport közben a szív nagyobb munkát végez, több vért pumpál, ehhez pedig elegendő oxigénre van szüksége. A koffein megakadályozza, hogy ebben a megerőltető szituációban megfelelő mennyiségű vér áramoljon át a szíven. Ezt igazolják svájci kutatók vizsgálatai, akik azt is kimutatták, hogy koffeintabletta bevétele után normál körülmények között egyötödével kevesebb vér áramlik át a szíven, magaslati levegőn pedig 39 százalékkal kevesebb. A koffein nem jó megoldás! Még ha ideiglenesen éberebbnek érzi is magát tőle az ember, ez a hatás hamar elmúlik, viszont a teljesítmény romlik. A meglévő szívbetegségek esetén a kávé- és kólafogyasztás sport előtt életveszélyes kockázatokkal is járhat!

 

6. A nemi együttlét rontja vagy növeli a teljesítményt?

 

Néhány futballedző meccs előtt megtiltja a játékosoknak, hogy nemi életet éljenek, attól tartva, hogy különben romlik a teljesítményük. Az Oxfordi Egyetem felmérése szerint azonban e téren különbséget kell tenni férfiak és nők között. Azok a kísérletben részt vevő maratoni futó nők, akik a verseny előtti napon szexuálisan aktívak voltak, átlagosan 5 perccel jobb időt futottak, mint társaik. Frank Sommer, a Kölni Egyetemi Klinika munkatársa azonban óvatosságra int. Az előző napi nemi együttlét a férfiak teljesítményét valamelyest visszaveti, különösen igaz ez azokra, akiknek rövid idő alatt kell nagy teljesítményt nyújtaniuk, így például a rövidtávfutókra.

 

A teljes cikk elolvasható a WEBBeteg.hu oldalán: 10 érdekes tény a futásról

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Rádiné Zsuzsa üzente 4 éve

A futni vágyók jó tanácsokat hozott Erzsike, köszönjük szépen a megosztást !

Válasz

Ez történt a közösségben:

Rádiné Zsuzsa 52 perce új blogbejegyzést írt: KULTÚRA Ősi templomra bukkantak Peruban

Rádiné Zsuzsa 52 perce új blogbejegyzést írt: Légtorna a szurdokparadicsomban

Rádiné Zsuzsa írta 16 órája a(z) Időjárás és ember kapcsolata – HUMÁNMETEOROLÓGIA fórumtémában:

TARTÓS KERINGÉSI PROBLÉMÁKRA KÉSZÜLJÖN!...

Rádiné Zsuzsa írta 16 órája a(z) MAI NAPI KALENDÁRIUM fórumtémában:

NOVEMBER 21. EZEN A NAPON - 12 kilométeres LÉGI...

Rádiné Zsuzsa írta 17 órája a(z) IDÉZETEK fórumtémában:

Soha ne hagyd, hogy éreztessék veled, hogy kicsi ...

Rádiné Zsuzsa írta 17 órája a(z) SZÉP VERSEK fórumtémában:

Koós Attila : KERTEMBE LÉP Kertembe lép az Ősz. Bölcs ...

Rádiné Zsuzsa írta 17 órája a(z) Aranyosi Ervin: Úgy izgulok képhez:

Aranyosi_ervin_ugy_izgulok_2109633_6666_s

Ha beköszönt majd a hideg tél, miben lelek örömet? Eleséget...

Miclausné Király Erzsébet 17 órája új blogbejegyzést írt: Tamási Áron: IGAZAK ÁLMA

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu