Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A gép pilótái egy hóvihar miatt tévedtek el a hegységben.
Kép: Pixabay
1946. november 18-án egy Dakota, azaz C-53 Skytrooper típusú gép épp az ausztriai Tullnból az olaszországi Pisa felé tartott, amikor hatalmas hóvihar tört ki. A pilóták úgy döntöttek, München felé kerülnek, a viharban azonban eltévedtek.
A gép 280 kilométer per órás sebességgel csapódott a Berni-Alpokban található Gauli-gleccsernek. A roncsokat 150 önkéntes kezdte el keresni a francia Alpokban, háromnapnyi kutatás után azonban kiderült, hogy a repülő a hegység svájci részén zuhant le.
A balesetet a nyolc utas és a négyfős személyzet is túlélte. A rossz viszonyok miatt azonosításuk után két napig csak repülők segítségével tudták ellátni őket. Végül a katasztrófa utáni ötödik napon mentették ki a csapatot.
A roncs azonban később elveszett. Egészen 2012-ig kellett várni, mire előkerült a gép első maradványa, egy propeller.
Az utóbbi időkben aztán újabb darabok kerültek elő - írja az IFLScience. Az Európát sújtó kánikula ugyanis az Alpokat sem kíméli, a melegben pedig jelentősen felgyorsul az olvadás. A jég- és a hótakaró alól így most sorra bukkannak elő a gép darabjai: a szárnyak, törmelékek, illetve személyes tárgyak, például vállfák, konzervdobozok és kanalak.
A roncs a Berglistock nevű hegyen található közel 3500 méteres magasságban. A maradványoktól mintegy 10 kilométerre fekszik a régió egyik legnépszerűbb sípályája, a grindelwaldi sípálya.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!