Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
5 éve | Rádiné Zsuzsa | 1 hozzászólás
A Ludoviceum tüzér- és repülőtiszti fokozatot elnyert fiatal hallgatója a magyar királyi hadseregtől 1940-ben kivált és a Budapesti Műegyetemen folytatta tanulmányait. Katonai és műszaki ismereteivel a humán tudományok sűrű erdeje labirintusának legmélyére jutott és szinte a világon egyedülálló tudományos karriert futott be.
A Nógrád
megyei Gácson született 1909. június 3-án, s a palóc fővárosban,
Balassagyarmaton érettségizett. A magyarság-szemlélet megújítását
édesanyja szavai nyitották meg lelkében, aki már kisgyermekként sokat
mesélt fiacskájának a történelmünkről, elmondta, hogy Keleten sok
rokonunk él, de nem finnek egyedül, hanem Kínától a Kárpát hazáig
sokfelé felfedezhetők.
Nagy, régi kultúra maradt utánuk Mezopotámiában,
az eufráteszi Mezőföldön, ahol írásos emlékek is maradtak. Ha ezeket el
tudnánk olvasni, fény derülne a magyarság őstörténetére, ősi nagy
műveltségére. Badiny Jós Ferenc professzorként is többször idézte
édesanyja szavait, „…tudod fiacskám az lenne a jó, ha a ma ránk
erőszakolt magyarság képet fonákjáról a színére fordítanánk”.
Valóban az anyai sugallat, mint jó földben a vetés szárba szökött a
lelkében, mert életműve bizonyította, hogy lehet a fonák helyzetét
tiszta színbe hozni.
Amikor az oroszok elfoglalták hazánkat,
menekülnie kellett. Olasz ismeretsége révén, Rómába ment, ahol
megismerkedett Anton Deimellel, az ékiratos tudomány doayenjével. Deimel
iskolájában a római INSTITUTUM PONTIFICUM BIBLICUM tanult ékiratos
nyelvi és művelődéstörténeti képzést, s itt készítette el tantervét,
melynek alapján később Buenos Airesben a Jezsuita Egyetemen tanszéket
nyitott 1966-ban, rektori felkérésre. Tanszékét nyugdíjba vonulásáig
vezette.
Igazi egyetemi ember volt, mert az oktatás mellett
aktív tudományos munkásságot folytatott. Tagja volt a nemzetközi
Orientalista Kongresszusnak, ahol 1967-ben AN ARBORBAN (Michigan, USA)
az esztergomi kápolna oroszlános díszítésének mezopotámiai eredetét
igazolta. Bizonyítását „Altaic People’ s Teocracy” címmel fogadta el a
Kongresszus.
1971-ben a CANBERRAI Kongresszuson (Ausztrália)
vett részt, ahol a pártus kérdéssel foglalkozott és a mezopotámiai
őslakosok, a pártusok és a magyarok rokoni kapcsolatát tárta fel a
fennmaradt, hiteles dokumentumok alapján. Előadása címe: „The Ethnic and
Linguistic Problem of the Parthians.”
Tanári munkájához
tankönyv gyanánt adta ki a Káldeától ISTER-GAMIG c. három kötetes művét.
A második kötet nyelvi kérdéseket, míg a harmadik a „…lelkiség és
mitológia” kérdéseit tárgyalta.
Megrázó élmény volt számára,
amikor hazatérhetett újra szeretett magyar hazájába. Díszdoktoravatásán
1977. június 25-én elmondta, hogy „…az ég angyalai nem lehetnek
boldogabbak, mint én voltam akkor, amikor az esztergomi kápolna küszöbét
átléptem. Hogy én ennek a kápolnának reliktumaival harcoltam ősi
múltunk elismertetéséért és csak képekről ismertem, s íme kinyílt
előttem a magyar Mennyország kapuja… és szemtől szemben láttam, lelkembe
zárhattam az ISTER-GAMI oroszlánokat a magyar szent királyok művét védő
égi erőket megjelenítő szimbólumait”.
Badiny Jós Ferenc emblémája a rekonstruált esztergomi oroszlán
Ezután újra foglalkozott a rozettás oroszlánokkal és megírta többször kiadott művét az Esztergomi, Ister-Gami oroszlánok titka címmel. Ez a műve sokoldalú kutatómunkájának gerincét képezi. A lekapart, restaurálatlan oroszlános emblémát, amelyből valaha 14 volt, kiegészítette, rajzolatát hitelesen megtartva.
Az oroszlán mögötti életfa dőlésszögéből – korábban szerzett matematikai ismeretei alapján – kiszámította a freskók korát, s a szimbolika megfejtése érdekében a csillagos éghez fordult. Ezzel a művel megadta az irányát a további kutatómunkának. A fonalat elindította: „…addig, amíg a MAGYAR CSILLAGREND égi térképét el nem készítjük a néphagyományban még élő elnevezések, mesék és adatok alapján, addig senki sem fog biztos választ adni az oroszlán vállán lévő paizs titkára vonatkozóan” (i.m. 81. old.).
A Miskolci Bölcsész Egyesület Nagy Lajos Király Magánegyeteme
Mezopotámia tanszéke a Badiny Jós Ferenc által felvázolt kérdések
kutatását folytatja, úgy, hogy mindig odafigyelünk írásba foglalt
szavaira. Életében éberen figyelte munkánkat, s bosszús volt, amiért az
„ékiratos emlékek helyett bizonytalan tartalmú, régi táblákat kotortok
elő”.
Aztán megenyhült, mert megértette törekvésünket, s el is mondta, meg is írta. „Örülök, hogy az általatok Képjel-írásnak nevezett szakrális szövegek olvasása révén közel jutottatok a magyar mesevilághoz. Már értem, hogy az ékjelekkel rögzített szövegek nyelve kevert indoeurópai eredetre vall. Az általatok turáninak nevezett nyelv szakrális képjelekkel rögzítette liturgikus szövegeit.” (2004. június)
Kutatásaiban olyan mélységekbe hatolt, ahová a történeti ember még
gondolatban sem mert elindulni. Különböző apokrif evangéliumok hatására
(Tamás, Mária, Arimathiai József stb. evangéliuma) Szűz Mária
származásának nézett utána, s ezekkel igazolta, hogy a kis Mária papnői
nevelést kapott, mert pártus királyi család sarja volt. Számomra ez a
tény már némileg ismerőskén hatott, mert egyik kiváló professzorunk
Medvigy Mihály erről ejtett szót óráin és a kora keresztyén művészetről
írt tankönyvében is utalt rá.
Badiny könyvét másolatban Szekér
Klára pszichológus adta a kezembe, s terjesztette széles körben.
Döbbenetes erejű mű ez. Érvényesült benne a párthusokról szóló sok
korábbi kutatómunka esszenciája, a jezsuita atyáknál szerzett mély
Biblia ismeret és az az istenhit, amely hegyeket tud megrengetni. Műve
több kiadás után, ma is keresett olvasmány. Akár évente ki lehetne adni.
Mint várható volt, sok oldalról támadták Jézus király a pártus herceg
című könyvéért. Ne soroljuk fel, hogy kik és miért, mert reméljük,
tudjuk, hogy sokan már most is elfogadják teóriáját és komoly, adatolt
tudományos munkák sora tanulmányozza a Krisztus születése körüli írásos
emlékeket és a halála utáni keresztyén, antik és keleti irodalmat
(Schmidt Irén, Dr. Tomory Zsuzsa, Maxim Áron, Gyenes István, Detrich
Attila stb.).
A Pártus Jézus név alatt emlegetett könyv
kettéválasztotta a magyar tudományt művelők táborát, mert világossá
vált, hogy aki ezt elfogadja, nem nevezheti magát európainak, mert az
európai kultúra judeo-krisztianus, ami nevelő apai ágról lehet igaz. A
mű hittel vallotta Jézus égi eredetét, édesanyja szüzességét és pártus
származását.
A vita és Badiny Jós Ferenc meghurcoltatása akkor
torpant meg, amikor a Szent István kiadó megjelentette három kötetes
művét az Apokrif Evangéliumok (2000) címen, s immár magyarul is
olvashatóvá vált, amire Badiny Jós Ferenc könyvében hivatkozott.
A világ nem követte meg a sértésekért, de a hívei még erősebb szeretet-lánccal kötődtek hozzá a megpróbáltatások idején.
1996-ban hívtuk meg Mezopotámiai tudományok professzoraként
magánegyetemünkre. 1997-ben díszdoktorrá avattuk. Dr. Pap Gábor mondta a
laudációt. 1998-ban az Őskutatási Fórumon (Miskolc) egy hétig tanította
híveit a mezopotámiai mitológiára és történelemre, s részt vett a
Borsod megyei Alacska község kazettás templomának közös megtekintésén,
Rudabányán hosszan, barátságosan elbeszélgetett Vincze István mesterrel
az iskola igazgatójával, s Edelényben, kedves feleségével Ilonkával
együtt nagy örömmel kóstolgatta Béres Józsefné zserbó szeletét, kedves
süteményét.
Badiny Jós Ferenc Miskolcon a Himnusz éneklése közben (1998)
Ebben az időben a Magyarok Háza kávézójában éppen róla beszélgettünk.
Rostás László felemlegette a Feri bácsi egyik könyvében megírt történeti
adalékot, amikor Kossuth Lajos menekült a magyar nemes-ércből vert
pénzeket letétbe helyezte egy amerikai bankban. Ma ez a halom pénz az
USA dollár nemesérc fedezete. Eljött hozzánk elköszönt tőlünk, még
utána, szinte kimerítő módon végig beszélgettük csodálatos életművét.
Buenos Airesből elcipelte és iskolánk harmadik emeletének folyosójára
segítséggel, de maga ragasztotta fel a hatalmas reliefet, UR-NAMMU
törvénytábláját, amelyen a történetiségben először jelent meg a
szeretettörvény gondolata.
Isten áldja meg emlékét. Mi tudjuk, hogy
csak félig volt tréfa mikor azt mondogattuk egy-egy gondolatát
boncolgatva: bízzuk rá, ezt Ő jól tudja, hiszen Jézus Urunk barátja…
Most már a fele sem tréfa. Ő ott ül mennyei barátja hajlékában, és
helyettünk az angyalok hegyezik fülüket, ha megszólal.
Korai tudományos munkái
Sumerian Syntax and Agglutination on Asian Languages, (Camberra, 1971.)
El
Pueblo de Nimrud. Nuevas Orientaciones de las Lenguas Relaciones
Intercontinentales (XXXVII. Congreso Internacional, de Americanistas,
1966.).
A megtalált magyar őstörténelem. (Ausztrália 1967).
A
Buenos Aires-i Jezsuita egyetem kiadásában: Etnographical Map of
Turanians (Uralo-Altaians, 1966.) és Signos Cunciformes (1966.).
KÁLDEÁTÓL ISTER-GAMIG I. Sumir őstörténet
KÁLDEÁTÓL ISTER-GAMIG II. Sumir- magyar nyelvazonosság bizonyítékai
KÁLDEÁTÓL ISTER-GAMIG III. Sumir-magyar lelkiség és mitológia.
Dr. Gyárfás Ágnes
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!