Természet: FÖLDKÖZI-TENGER EXPEDÍCIÓ - Magnus Fusion

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17346 db
  • Videók - 6878 db
  • Blogbejegyzések - 16323 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17346 db
  • Videók - 6878 db
  • Blogbejegyzések - 16323 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17346 db
  • Videók - 6878 db
  • Blogbejegyzések - 16323 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17346 db
  • Videók - 6878 db
  • Blogbejegyzések - 16323 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


A Magnus Expedíció két tagja egy teljes egészében magyar fejlesztésű Ultra Light/LSA sport repülőgéppel indul a Földközi-tenger körberepülésére.

 

 

A repülőgép hamarosan menetkész, Földi Zoltán pilóta és Hankusz Kálmán fotóriporter pedig a lázas készülődés napjait éli.

Magnus Fusion létrejötte két cég együttműködésének köszönhető. A tervező, Corvus Hungary Kft. és a gyártó, Magnus Aircraft Zrt. alapkoncepciója volt egy olyan kétszemélyes kisgép elkészítése, ami nagyon alacsony üzemeltetési költség mellett, dinamikus versenygép vezetési élményét adja.

 

„A versenyrepülőgépeket nagy sebességű, nagy túlterhelésű profi műrepülésre tervezik (pl.Red Bull Air Race), a műrepülőgépek pedig a normál repülési manőverektől eltérő, akrobatikus repülés feltételeit biztosítják., A Magnus Fusion egy olyan repülőgép, amely az átlagember számára is elérhetővé teszi ezen repülési élmények megtapasztalását. – mondja Snaiker Sándor a Magnus Aircraft Zrt. főmérnöke, majd így folytatja: A Fusion elnevezés azért találó, mert egy kétszemélyes sport-túragép törzse és egy műrepülőgép szárnyának és vezérsíkjainak kombinációjából jött létre.”

 

Magnus Fusion

Fotó: Magnus Aircraft Zrt. 


Az elképzelés valóban sikeresnek bizonyult, mert a 16-21 liter/órás fogyasztás (95-ös autóbenzin) mellett a repülőgép gyors, és rendkívül mozgékony.  A 21. század követelményeinek megfelelően a gép teljes egészében szén kompozit technológiával készült, vagyis olyan különböző szerkezetű és makro-, mikro- vagy nanoméretben elkülönülő anyagkombinációkat használtak, melyeknél az anyagok legjobb tulajdonsága érvényesül. A szén kompozitot, ezt a könnyű és nagy szilárdságú anyagot, először a katonai repülőgépeken majd a polgári repülésben az utasszállító gépeknél alkalmazták.


„A Fusion alapszintű műrepülésre tervezett szerkezete az átlagos kisgépek +4/-2G üzemi terhelési határain felül +6/-3G -ig terhelhető.  Ezek a számok azt mutatják meg, hogy egy adott testre ható erő hányszorosan haladja meg annak súlyerejét. A ’G’-vel jelölt érték  lehet pozitív vagy negatív, például a +2G azt jelenti, hogy egy 80 kilogrammos ember ekkora pozitív túlterhelésnél 160 kilogrammal nyomja az ülést. Túlterhelés a repülőgép különböző manővereinél jön létre, úgymint gyorsítás, lassítás, körpályán való mozgás” - magyarázza Snaiker Sándor.


Pozitív túlterhelésnél a vér agyunkból a lábunkba siet, így az agy vérellátásának csökkenése miatt beszűkült tudatállapothoz következhet be, negatív G esetén a vér a fejünkbe szökik, a mellkasban pedig pangás lép föl, ami ún. ritmusvesztett szívműködést okoz.

 

A repülőgép műszerezettsége  egy 10”-os színes kijelzős egyesített műszerből (Dynon 10” Skyview), integrált transzponderrel és GPS-szel, egy sebesség és magasság mérő műszerből, variométerből (függőleges sebességmérő) és egy mágneses iránytűből áll. A kommunikációt a levegőben egy Garmin SL 40-es rádió biztosítja. A repülőgép mind a két ülésből irányítható. A ülések mögötti csomagtartóra max. 20 kilogramm poggyászt lehet elhelyezni.

Fotó: Magnus Aircraft Zrt.


A repülőgép biztonságát egy saját mentőernyő adja, veszély esetén, a pilóta működésbe hozza, és az egész repülőgép biztonságosan ér földet.  
A 90 literes üzemanyagtartály a repülőgép törzsében kapott helyet, ennyi üzemanyag 3,5-4 óra repülésre elegendő. A repülőgép autóbenzinnel és repülőbenzinnel is üzemeltethető, fogyasztás: 14-17 liter/óra normál üzemben.

Forrás: ng.hu

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Sok sikert kivánok! Mindig örömmel olvasok magyar sikerről ,bármely területen.
Például a minap magyar sikernek örülhettünk az űrkutatás területén is /tv./
Zsuzsikám,köszönöm a megosztást ,üdv Erzsike

Válasz

Ez történt a közösségben:

Rádiné Zsuzsa írta 6 órája a(z) Időjárás és ember kapcsolata – HUMÁNMETEOROLÓGIA fórumtémában:

AZ ÁLMOSSÁG MELLETT MÁR A VÉRNYOMÁSA IS...

Rádiné Zsuzsa írta 6 órája a(z) MAI NAPI KALENDÁRIUM fórumtémában:

NOVEMBER 15. A MAGYAR SZÓRVÁNY NAPJA November...

Rádiné Zsuzsa írta 6 órája a(z) IDÉZETEK fórumtémában:

Komáromi János: ŐSZI KÉP levélrozsdákat érlel az ősz ...

Rádiné Zsuzsa 7 órája új blogbejegyzést írt: A MAGYAR SZÓRVÁNY NAPJA

Miclausné Király Erzsébet 7 órája új blogbejegyzést írt: Tamási Áron: IGAZAK ÁLMA

Miclausné Király Erzsébet 7 órája új képet töltött fel:

Aranyosi_ervin_talaltam_egy_szotyolat_2109310_6289_s

Miclausné Király Erzsébet írta 7 órája a(z) SZÉP VERSEK fórumtémában:

Aranyosi Ervin: Szerelemben, szépben Szerelemben, ...

Rádiné Zsuzsa 13 órája új blogbejegyzést írt: PROGRAMOK Ahogy ritkán látjuk Európát

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu