Természet: Ökológiai katasztrófa fenyegeti Kelet-Kína partjait

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ökológiai katasztrófa fenyegeti Kelet-Kína partjaitTUDOMÁNY
NG, 2018. 01. 11.

Napok óta lángol az az iráni olajszállító, amely egy teherhajóval ütközött.

Fotó: worldwidenews.eu

A 150 000 liter kondenzált olajat szállító iráni tanker, a Sanchi szombaton ütközött a kelet-kínai partoknál egy gabonaszállító hajóval, Sanghajtól 300 kilométerre. A Sanchi az ütközés után kigyulladt, a legénység 32 tagja pedig eltűnt.

Reuters szerint a dél-koreai Óceáni és Halászati Minisztérium 2018. január 10-én azt mondta, akár egy hónapig is lángolhat a tanker. A hajó egy része nem sokkal később felrobbant - számol be a CNN.

A Sachi szállítmánya különösen mérgező és gyúlékony. A kínai kormány január 9-én azt állította, hogy nem azonosítottak jelentős olajszivárgást, a kondenzátum pedig olyan gyorsan ég, hogy alig hagy hátra anyagot. Ez azonban nem megnyugtató, hiszen az olaj párolgásával rendkívül mérgező gáz szabadul fel.

A dél-koreai Óceáni és Halászati minisztérium már a detonáció előtt számított a robbanásra.

A kínai hatóságok az eltűnt legénység keresésére és a terület megtisztítására hajókat és csónakokat küldtek a térségbe. A Greenpeace Kelet-Ázsia korábbi közleményében aggodalmát fejezte ki a baleset környezeti hatásai miatt. A szennyeződések azonosítását megnehezíti, hogy a kőolaj koncentrátum színtelen és szagtalan, a szerdai robbanás után ráadásul a tisztítóhajóknak is vissza kellett vonulniuk.

Simon Boxall, a Southamptoni Egyetem oceanográfusa a BBC-nek azt nyilatkozta, az anyag azért is veszélyes, mert a mikrobák nem képesek lebontani - sőt, a kondenzátum egyenesen elpusztítja az olajevő organizmusokat. A szakértő hozzátette, ha a hajó a teljes rakomány elégése előtt elsüllyed, az több száz kilométerrel arrébb is hosszú távon fogja befolyásolni az óceáni ökoszisztémát, de a halászatot is.

Bloomberg szerint amennyiben a Sanchi rakománya a tengerbe kerül, az az elmúlt öt évtized egyik legnagyobb olajszennyezését eredményezheti.

TUDOMÁNY

NG

NG, 

2018. 01. 11.

Napok óta lángol az az iráni olajszállító, amely egy teherhajóval ütközött.

 

 

Fotó: worldwidenews.eu

 

A 150 000 liter kondenzált olajat szállító iráni tanker, a Sanchi szombaton ütközött a kelet-kínai partoknál egy gabonaszállító hajóval, Sanghajtól 300 kilométerre. A Sanchi az ütközés után kigyulladt, a legénység 32 tagja pedig eltűnt.

 

A Reuters szerint a dél-koreai Óceáni és Halászati Minisztérium 2018. január 10-én azt mondta, akár egy hónapig is lángolhat a tanker. A hajó egy része nem sokkal később felrobbant - számol be a CNN.

 

A Sachi szállítmánya különösen mérgező és gyúlékony. A kínai kormány január 9-én azt állította, hogy nem azonosítottak jelentős olajszivárgást, a kondenzátum pedig olyan gyorsan ég, hogy alig hagy hátra anyagot. Ez azonban nem megnyugtató, hiszen az olaj párolgásával rendkívül mérgező gáz szabadul fel.

 

A dél-koreai Óceáni és Halászati minisztérium már a detonáció előtt számított a robbanásra.

 

A kínai hatóságok az eltűnt legénység keresésére és a terület megtisztítására hajókat és csónakokat küldtek a térségbe. A Greenpeace Kelet-Ázsia korábbi közleményében aggodalmát fejezte ki a baleset környezeti hatásai miatt. A szennyeződések azonosítását megnehezíti, hogy a kőolaj koncentrátum színtelen és szagtalan, a szerdai robbanás után ráadásul a tisztítóhajóknak is vissza kellett vonulniuk.

 

Simon Boxall, a Southamptoni Egyetem oceanográfusa a BBC-nek azt nyilatkozta, az anyag azért is veszélyes, mert a mikrobák nem képesek lebontani - sőt, a kondenzátum egyenesen elpusztítja az olajevő organizmusokat. A szakértő hozzátette, ha a hajó a teljes rakomány elégése előtt elsüllyed, az több száz kilométerrel arrébb is hosszú távon fogja befolyásolni az óceáni ökoszisztémát, de a halászatot is.

 

A Bloomberg szerint amennyiben a Sanchi rakománya a tengerbe kerül, az az elmúlt öt évtized egyik legnagyobb olajszennyezését eredményezheti.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu