Természet: TIPIKUS FÁJDALMAK ÉS MEGOLDÁSAIK ÉLETKORRA BONTVA

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16352 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16352 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16352 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 738 fő
  • Képek - 17353 db
  • Videók - 6885 db
  • Blogbejegyzések - 16352 db
  • Fórumtémák - 16 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,
Rádiné Zsuzsa
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

Itt fáj, ott görcsöl… Sajnos egyre több helyen és egyre gyakrabban, ahogy telik az idő. A sajgó fej, csukló vagy derék manapság már egy-egy korosztály jellegzetes panaszát jelenti, hiszen a megjelenést egyenesen garantálja az életvitel. Cikkünket akár tiniként is érdemes végigolvasnod, mert legalább tudni fogod, mire figyelj a későbbiekben.

 

Harmincasként: fejfájás

 

Életed egyik legmozgalmasabb évtizede ez, amikor otthon és a munkahelyeden is rengeteg stresszhatás érhet. Hiába tűnik úgy, hogy a feszültség nem hagy nyomot az egészségeden, valójában fejfájással jelezhet a szervezeted: egy kicsit állj le! Az egész napos számítógép előtt ülés ugyancsak fokozhatja a problémát, mégpedig az izmok és a csontok szintjén. 

 

A megoldás: a legegyszerűbb, ha megtanulod egészségesen levezetni a stresszt. Ennek legegyszerűbb módja a légzőgyakorlatok rendszeres végzése, de a masszázs és a relaxáló fürdő is hatékony lehet. A monitor előtti ücsörgés miatt fellépő fájdalmat pedig rendszeres nyakátmozgatással orvosolhatod: csak fordulj jobbra és balra, majd oldalanként próbáld meg a füled a válladhoz érinteni. Napi néhány sorozat már rövid távon enyhíti a kínt!

 

Harmincasként: alagút-szindróma

 

A csuklóban és a kezekben jelentkező fájdalomról van szó, mely egyoldalú, ismételt terhelés hatására lép fel. Kialakulásában a genetika és a múltbeli sérülések mellett természetesen szerepet játszanak a modern kütyük is: a mobiltelefonok, a táblagépek és a számítógépek. 

 

A megoldás: ha tudod, kerüld el az egyoldalú, ismételt terhelést! Hasznos, ha úgy ülsz, hogy teljesen hátradőlsz a széken, a vállaidat pedig ellazítod. Gépelés és érintőképernyő kezelése közben érdemes a törzsed mellett tartani a könyököd, a lábadat pedig egy kis zsámolyra helyezni. A csuklószorító és a gyógytorna is sokat segít!

 

Negyvenen túl: derékfájás

 

Az idő múlásával egyre nagyobb valószínűséggel üt vissza a rossz testtartás, a nem megfelelő ergonómiájú munkahely és a rossz alvási szokások hármasa. Ezek mind a hát alsó szakaszán jelentkező fájdalomhoz vezethetnek. 

 

A megoldás: figyelj a testtartásodra, s arra, hogyan emeled fel a tárgyakat! Segítség nélkül sosem lenne szabad a testsúlyod negyedénél nehezebb holmit segítség nélkül mozgatnod. Emellett ellenőrizd az irodai szék magasságát, a háttámla dőlésszögét, a számítógép-monitor elhelyezkedését, valamint a billentyűzet kézreállását. Ami az alvást illeti, fontold meg egy új, egészséges matrac vásárlását! Az acetaminofén és ibuprofén tartalmú, vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók ugyancsak javíthatják az életminőséged, ha éppen gyorssegélyre van szükséged.

 

Ötvenen túl: izom- és ízületi fájdalmak

 

A tested kizsákmányolásáért, a túlzott megerőltetésért egyre nagyobb árat kell fizetned. A főzés és a házimunka elsősorban a vállízületeden bosszulja meg magát, de akár az olyan edzésformák is bajt okozhatnak, mint a súlyemelés vagy a futás. 

 

A megoldás: mindig nyújts az edzés során! Ne a tréning hosszára összpontosíts, hanem inkább az intenzitására. A gyógytornászok a RICE módszert javasolják, ami angolul a pihentetés, a jég, a szorítókötés és a mértékletes, emelő mozgatás rövidítése. A vény nélküli fájdalomcsillapítók, valamint a gyulladáscsökkentők továbbra is a barátaid.

 

Hatvanon túl: porckopás

 

Az ízületi fájdalommal, duzzanattal és merevséggel járó probléma elsősorban a csípőben, a térdben és deréktájon jelentkezhet. Akár olyan intenzitással, hogy megnehezíti a mindennapi teendőket… 

 

A megoldás: maradj mozgásban és figyelj a súlyodra! Ebben a korban semmi sem jelent nagyobb egészségügyi kockázatot, mint az inaktív életmód. Válassz olyan edzésprogramot, amit nehézségek nélkül, kedvvel tudsz követni, s megőrizheted általa az izmaid és a csontjaid egészségét, valamint az ideális testsúlyt is! Ha ülve vagy fekve maradsz, sajnos a szív- és érrendszered is kárát láthatja. Fontos tudnod, hogy már ötkilónyi súlyfelesleg is jelentős plusz terhet ró a porcaidra.

 

Ne restellj orvoshoz fordulni!

 

Akármilyen életkorban vagy, fontos, hogy a fájdalmaiddal orvoshoz fordulj. Az öndiagnózis mind krónikus, mind akut panaszok esetén veszélyes lehet. Amennyiben a fájdalomcsillapító az életed nélkülözhetetlen kelléke, de nem tudsz konkrét betegségről, ami ezt indokolná, mielőbb látogass el a rendelőbe! 

 

Semmiképpen sem számít normálisnak heti több alkalommal pirulát szedned a kínjaid enyhítésére. Ilyenkor az ok feltárására és megszüntetésére kell törekedni, nem pedig a tüneti kezelésre!

 

 

http://www.bien.hu/

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Miclausné Király Erzsébet 30 perce új blogbejegyzést írt: Tamási Áron: IGAZAK ÁLMA

Miclausné Király Erzsébet 32 perce új képet töltött fel:

Aranyosi_ervin_ugy_izgulok_2109633_6666_s

Rádiné Zsuzsa 7 órája új videót töltött fel:

Rádiné Zsuzsa 7 órája új blogbejegyzést írt: KULTÚRA Új Nazca-vonalakat azonosítottak

Rádiné Zsuzsa írta 23 órája a(z) Időjárás és ember kapcsolata – HUMÁNMETEOROLÓGIA fórumtémában:

KETTŐSFRONT, AMI KÉT NAPIG FELETTÜNK LESZ! ...

Rádiné Zsuzsa írta 23 órája a(z) Nadányi Zoltán: AZ ŐSZT SZERETEM képhez:

Nadanyi_zoltan_az_oszt_szeretem-002_2109605_6776_s

Az őszt szeretem, amikor a lomha, Nagy ködök ülnek ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu