Természet: Kilátás a Rákóczi várból (kép)

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 775 fő
  • Képek - 16510 db
  • Videók - 6952 db
  • Blogbejegyzések - 16746 db
  • Fórumtémák - 13 db
  • Linkek - 34 db

Üdvözlettel,

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Kilátás a Rákóczi várból

Inkább "lelátás"a a vasúti hidra amely a Tatros folyón vezet át.Itt volt az ezer éves határ.(Gyimesbükk)

Látta 305 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Csernus Sándorné üzente 12 éve

Csodaszép vidék!

Válasz

Rádiné Zsuzsa üzente 12 éve

Igazán szép panoráma !!!

".......A Csíkszereda–Gyimesbükk vasútvonal a történelmi Magyarország egyik legszebb, egyben legnehezebb hegyi pályája mentén vezet végig.

A szép, romantikus táj mellett látnivalói olyan remek műtárgyak, mint a Karakó, a Ladók, az Utusaly és a Bánya völgyhidak, illetve a lóvészi alagút. A viaduktok közül a legmagasabb, leghosszabb és legszebb a Karakó-völgyhíd. Gyimesbükk község területén még van két nagyobb híd a Tatros folyón át, egy a gyimesi állomás mellett, a másik pedig a régi magyar-román határ közelében.

A Csíkszereda–Gyimesbükk közötti 50 km-es vonalszakasz a történelmi Magyarország legszebb vasútjainak egyike volt.
Rajta 140 híd és áteresz van, melyeknek össz hossza 1510 m.
A vonal építési munkálatai 1895 őszén kezdődtek a leendő lóvészi alagútnál. Rengeteg földmunka, sok völgyhíd, patakhíd, áteresz és az alagút építése nehezítették a 4,9 m széles alépítményű vasút kivitelezést.

A hidak kivétel nélkül falazott ellenfalakon és pilléreken nyugodtak. Mivel a végpontjainál levő települések és a lóvészi vízválasztó között 360 m szintkülönbség van, a 89 százalékban hegyi pálya jellegű vasútvonalnak 25 ezrelékes emelkedője, illetve lejtője van. A sínek kis ívsugara miatt, sokba került a teljes hosszának 44 százalékában ívben vezető vasútvonal fenntartása is, a külső sínszálak gyors kopása és cseréjének gyakorisága miatt. A vonalszakasz legnagyobb sugarú íve a Bálványos (Bolovanis) megállóhely előtt található. Az építendő vasút eredetileg érintette volna Csíkszépvizet is, de a legenda szerint a szépvízi örmények nem egyeztek bele a településükön átvivő vasútvonalba. A második világháború után boltozott vasbetonból építették újra a felrobbantott Bánya, Utusaly, Ladók és Karakó völgyhidakat. Egykori formájában egyedül a Tatros-hidat építették újra.

Tatros-híd

A 12A jelzésű műút fölött található a Tatros-híd. Egykori pillérének hatalmas betontömbje rögtön az út mellett található, az egyik sarka belelóg annak szelvényébe. Egy másik betontömb is van kissé távolabb az úttól. A Tatros-viadukt 20 ezrelékes emelkedésben, 300 m sugarú ívben, 20 magasan hídalja át a Tatros völgyét, Itt van a legmagasabb és legterjedelmesebb töltése a vonalszakasznak. Az 1916-os román betöréskor egy bajor vasútépítő század felrobbantotta a híd két középpillérét, a három vasszerkezet lezuhant és egy 98 m-es akadálynyílás keletkezett. Ezt a hidat egykori formájában építették vissza.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu