Természet: Tél (kép)

Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz, Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője

Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Tél

Meggyespatakán,az Olt a völgyben folydogál.

Látta 205 ember.

Értékeld!

Rádiné Zsuzsa üzente 12 éve

RÉKA ! Úgy látom a szépségek tárháza ez a völgy a hegyekkel, várjuk a többi képeket is, s az élményeket !

"...........Továbbra is, akárcsak Balánbánya végétől szintén a 125-ös számú megyei utat fogjuk követni, amely nemsokára a balánbányai víztároló földrajzi jobb oldalán kapaszkodik fel. Ereszkedni kezdünk elhagyva a tó feletti ponkot. A tó farkától mintegy hatszáz méterre szakad bele menetirányhoz viszonyítva bal felőlről az Oltba a Sípos-patak, mely mentén a Súgó-barlanghoz lehet eljutni, majd további nyolcszáz méter megtétele után az Olt-Bükk-patak torkolatához érünk. Innen északi irányba az Olt-Bükk vize mentén folytatódik a 125-ös számú elhanyagolt megyei út (személygépkocsival nem járható) a Pongrác-tető felé. Útvonalunk tovább beerdősödött területen, kevés emelkedővel az Olt völgyét követi, a 125/A jelzésű megyei úton, 2,7 km után elérünk a Meggyes-patak torkolatáig, ahol néhány házat pillantunk meg. Az eddig megtett szakaszon a kék sávjelzés teljesen lekopott, innen azonban már jól látható kék keresztjelzés lesz az irányadó. A 125/A megyei át tovább követi az Olt völgyét, a Kovács Péter- tető érintésével a kb. 10 kilométerre levő Négyes motelhez vezet. Jobbra fordulva, a Meggyes- patak mentén, a fakitermelő úton, néhány felsorakozó lakó- és hétvégi ház mellett haladunk el, majd kisvártatva a Vas-patak torkolatát érintjük. Itt a VIII/50-es erdészeti határkőnél újból a jobbra felívelő vas-pataki fakitermelő utat fogjuk követni. A bal felőli erdei autóutat a Meggyes völgyében villanydrót nélküli betonoszlopok kísérik a patak feje felé. A Vas-patak két kilométeren lesz útitársunk; előbb a VIII/75-ös erdészeti határkőhöz érünk, majd további tíz perc kényelmes gyaloglás után a kék keresztjelzés elhagyja az egyre rosszabbodó utat. Itt egy deszkabódé fogad, mellette faasztal és padok kínálnak esélyt egy civilizált étkezéshez. A kék keresztjelzés egy begyepesedett szélesebb ösvényre tevődik át, majd hirtelen jobbra fordulva egy záporpatak mentén folytatódik. Alig öt perces jelentős emelkedő után, találkozunk a 125-ös megyei úttal, mi azonban nem követjük, hanem gyér erdőben, széles ösvényen haladunk tovább. Miközben feltűnnek szemben az első mészkosziklák, utunk a Vas-patak egyik mellékágacskáját harántolja, majd a széles gyepes ösvény (szekérútnak is nevezhető) balra fordul. Gyér erdőben a pataktól 200 méter megtétele után újabb nagy kanyar következik, utunk ezúttal jobbra fordul és egy mély völgyperemen jelentős emelkedőn felfelé tart. Végezetül a völgybeli patak egyik mellékágacskájának érintésével, a Veres-kő és a Kicsi-Bitka közötti Likon, néhány kanyar után a meredek oldalban fekvő gyér erdőt átszelve kiérünk a Fehér-mezőre...... "

Both Mária üzente 12 éve

Itt van valahol a házatok ugye?