Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,
Szeretettel köszöntelek a Természet baráti kör közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz,s máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
TERMÉSZET BARÁTI KÖR vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek
Az állomás a város Észak-Nyugati csücskénél helyezkedik el. Ötvágányos, melyből az első
és az ötödik vágány rakodásra szolgált, a többi vonatfogadó. A kitérők helyszíni állításúak,
az állomás mindkét végén találunk váltókezelői szolgálati helyet, a kezdőponti oldalon pedig csapórudas sorompóval biztosított átjárót is. Kijárati jelzők nincsenek. Menetjegykiadás, váróterem, forgalmi szolgálat van, az állomás Csépa felé elágazó-, Kecskemét felé pedig rendelkező állomás.
Az épület utcafronti oldalán kis teret, gondozott parkot találunk, a kijárattól balra van a buszmegálló. Személyforgalma jelentős. Az áruforgalom elhanyagolható, hébe-hóba szén érkezik néhány kocsival. A vágányok között a sínkorona szintnél magasabb, keskeny, aszfaltozott peronokat találunk. Megközelítésük a vágányokon átjárva lehetséges.
A felvételi épület, habár nyomot hagyott rajta az idő múlása, a maga nemében gyönyörű.
MŰEMLÉKI VÉDELEM ALATT ÁLL !
Kívül-belül szinte semmit nem változtattak rajta szerencsére. Teljes egészében alápincézett, az emeleti rész lakott, sajnos a földszinti nem, s ez meg is látszik. Az elő tetőt míves öntöttvas oszlopok tartják alatta szép sárga kővel burkolt az előtér.
A vonalrekonstrukció Szentes felé már korábban befejeződött, a végponti kitérőktől nem messze nagy mennyiségű zúzottkövet halmoztak fel. Az állomáson első pillantásra is látszik, hogy a mainál sokszorta nagyobb teherforgalom lebonyolítására épült. Ez bizony így is volt, hisz az egykori BVM, a Gabonaforgalmi-, a Vetőmagtermelő Vállalat, a környező települések TÜZÉP telepei, a sajtgyár és a malom bőven ellátták feladattal a vasutat.
A Kunszentmárton-Szentes Helyi Érdekű Vasút átadásának centenáriumára emléktáblát helyeztek el az épület falán. (képek és szöveg: Sándor Antal 2009 július)
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!